Welkom in de macabere wereld van deze auteur

Ingridje 20 april 2023
Bertrand Adriaaensse is de laatste inwoner van het dorpje Straatendamme. Het liefst van al zou de gemeente willen dat de zonderling opstapt maar hij gaat elke onderhandeling uit de weg. Beetje struisvogelpolitiek. Wat niemand weet is dat Bertrand een groot geheim verbergt in zijn leegstaande bakkerij.
Buiten Bertrand maken we ook kennis met Marie-Jeanette, een jonge dame die plotsklaps aanwezig is en als doel heeft Bertrand te vermoorden. Waarom is een groot vraagteken.
Niettegenstaande Bertrand zich tegen onteigening afzet krijgt hij toch huisbezoek van de heer Sinjoor. En laat het daar dan volledig mislopen…

De auteur is met Kluizenaar niet aan zijn proefstuk toe. Hij heeft al menig ander boek geschreven maar voor mij was dit een eerste kennismaking.
Terrence heeft een eigen schrijf- en denkstijl, eentje waar je met momenten een sterke maag voor nodig hebt. Maar het zijn geen lege zinnen die hij op papier zet. De opbouw van het verhaal is minutieus uitgewerkt zodat het einde van het verhaal bijna een openbaring is. De auteur schuwt geen bloed of moorden en sleurt de lezer mee in een macabere wereld waar werkelijkheid en waanbeelden samensmelten.

Kluizenaar is een ware mindfuck waarbij je gaat twijfelen aan je eigen denken.

Meer recensies van Ingridje