Dark romance

Ingridje 02 mei 2023
Roos, alleenstaande moeder met twee jonge kinderen, leert op een avondje uit Lars kennen. Al snel vraagt hij haar om bij hem te komen wonen in het huis dat al sinds mensenheugenis tot zijn familie hoort.
Lieke en Geert, de kinderen van Roos, zijn opgewekt met de verhuizing maar op de eerste avond schrikt Geert op van een verschijning.
Een paar dagen later gaat Roos op ontdekkingstocht in het huis en stoot op zolder op een poppenhuis. Bij nader onderzoek met haar vriend Lars is het poppenhuis verdwenen en ligt er een papiertje in de plaats met de boodschap “zoek me”.
En dan duikt het poppenhuis op in de slaapkamer van Lieke. Wat is er gaande ten huize Temminck? En wat voor familiegeheimen zijn er aanwezig?

Tijdens het lezen van Het poppenhuis moest ik aan een andere auteur denken uit mijn tienerjaren (lang geleden dus) die in hetzelfde genre schreef, nl. Victoria Holt. Zowel in dit verhaal als in die van Holt wordt je als lezer volledig opgeslorpt door het mystieke. De dosis romantiek is een klein onderdeel naast alle geheimzinnige dingen die in het huis gebeuren. Deze combinatie zorgt ervoor dat je bijna ademloos blijft lezen tot het boek uit is.
Ik heb van dit eerste deel genoten en hoop dat er snel een vervolg komt.

Rating: 3,5/5

Meer recensies van Ingridje