Het meest enge boek van Michael Reefs

Ingridje 05 augustus 2020
Het geheim van het Klavertjesplein heeft misschien wel de mooiste cover van alle boeken die Michael Reefs uitgebracht heeft, maar is zonder twijfel het meest enge boek dat hij geschreven heeft.

Een groepje vrienden, een 50 jaar oud geheim, 6 sleutels en een stel monsters… zijn de ingrediënten in dit verhaal die je de rillingen over de rug laten lopen.

Rick, Jerry, Sophie en Doortje wonen allemaal in Hartendal. Het centrum is het Klavertjesplein waar het Torenhuis zich bevindt. Als de klok slaat, moet iedereen binnenshuis zijn want dan waart het Kwaad rond op het Klavertjesplein.
Onze vier avonturiers willen nu toch wel eens het fijne van dit verhaal kennen en trekken op onderzoek uit.
De oorsprong ligt bij zes dorpslieden: Mucuna, Simon Sanrah, Pia Praliné, Eddy Edison, Margan Mani en Bots Wana. Ieder van hen woont in hun eigen ontworpen vesting.
Tijdens de zoektocht naar de zes sleutels die nodig zijn om het Torenhuis te openen moeten het viertal het opnemen tegen trollen, skeletten, heksen, zeemonsters, vogels en draken. Niets is wat het lijkt, maar slagen ze in hun opdracht of zal het Kwaad heel Hartendal vernietigen?

Eerst en vooral geef ik ouders die dit boek kopen voor hun kinderen de waarschuwing mee: Laat uw kind dit boek niet ’s avonds lezen voor het slapen gaan want niet alleen ligt er een vloek op het dorp maar ook op de nachtrust van je kind. Dit boek moét uit! Dit is het meest spannende boek dat Michael Reefs geschreven heeft. Maar ook het eerste in een reeks die nog spannender gaat worden, denk ik.

Vlot geschreven, uniek verhaal met de nodige onderliggende boodschappen. Enge monsters, superspannende avonturen, een mustread voor iedereen die van mysteries houdt. En een boek dat je in één (nou ja) adem uitleest. Tot op de laatste bladzijde zat ik op het puntje van mijn stoel en bij de laatste zin dacht ik: yes! Er komt nog een tweede deel!

Meer recensies van Ingridje