Wederom fijn

Irene 31 december 2019
Ik keerde terug naar het fijne Winterhuis hotel. Freddy en Elizabeth zijn als vanouds bezig met het maken van anagrammen en ook zijn de vaste personages van het vorige boek weer aanwezig.
Uiteraard lopen in dit boek weer een paar vreemde figuren rond die dingen uitzoeken die niet pluis zijn en Elizabeth heeft dat al snel door. Je hebt enigszins een idee waar het verhaal heengaat, maar eigenlijk weet Guterson je toch steeds weer te verrassen. Heerlijk. Dit zijn echt geweldige kinderboeken. Spanning, magie, humor, avontuur, vriendschap en een goede verhaallijn.

Wederom weer een fijne schrijfstijl, bijpassende en hele leuke illustraties. Ik wil overigens een groot compliment geven aan Imme Dros voor de fantastische vertaling. De vele anagrammen en andere taalconstructies zijn ontzettend goed vertaald naar het Nederlands.

Hoewel ik van alleenstaande boeken houd in boekenland, ben ik erg blij dat in najaar 2020 deel drie uitkomt!

Meer recensies van Irene