Leuk en schattig

Irene 22 maart 2020
Een heel leuk voorleesboek over Egel en zijn dierenvrienden. Het is één verhaal, maar de korte verhalen zijn ook los te lezen van elkaar. De onderwerpen en gebeurtenissen, maar ook de schattige, lieve en herkenbare illustraties van Myriam Berenschot, sluiten goed aan bij de belevingswereld van kinderen.
Onderwerpen die onder andere aan bod komen zijn: verliefd zijn, durven, reizen over de wereld, vrienden helpen elkaar, vooroordelen.

Naast de goede onderwerpen en leuke gebeurtenissen bevatten de verhalen ook veel humor. Volwassenen bekijken soms dingen veel te moeilijk, maar kinderen en in dit geval Egel, bekijken het soms heel simpel. Want wat is zakkende hoofdpijn..?
“Maar als mijn hoofdpijn zakt, dan krijg ik buikpijn! Dat wil ik ook niet, hoor.”

Meer recensies van Irene