Feelgood met diepgang

Irene 03 september 2020
Ik heb nog nooit een 21-jarige gezien die ceremoniemeester was van een bruiloft terwijl ze steeds bekender wordt in de visagiewereld, psychologie studeert en een relatie heeft met een uitstekende jongen die niet lekker in zijn vel zit. Dat kost allemaal veel tijd, maar toch kan het in dit boek zonder dat het heel erg gek overkomt.
Ik weet dat het bij Lucy haar karakter past, maar de manier waarop ze ceremoniemeester was (veel stress en veel moet op haar manier) vond ik heel soms toch een beetje irritant. Gelukkig is ook Lucy gewoon een mens en komt ze er achter dat niet alles om perfectie draait. Ondanks dat kleine punt was het vooral weer fijn, leuk, mooi en bijzonder grappig om te lezen.

Deze boeken lijken op het eerste gezicht fijne feelgoodboeken, lekker voor tussendoor en vooral heel grappig. Het zijn ook fijne boeken met humor, sterker nog, ik heb regelmatig hardop zitten lachen, maar eigenlijk vind ik het meer dan dat. Er komen ook onderwerpen aan bod die in het dagelijks leven ook onderdeel (kunnen) zijn van iemands leven, bijvoorbeeld depressie en overlijden. Op een serieuze, realistische en menselijke manier zijn deze onderwerpen onderdeel van het verhaal. Dat maakt dat deze boeken nog veel beter zijn dan alleen een verhaal over twee mensen die verliefd worden en tussendoor het een en ander beleven (dat leest overigens ook lekker hoor soms).

Eigenlijk jammer dat er een einde is gekomen aan Lucy en de Nerds, maar gelukkig heb ik nog andere boeken van Lisette Jonkman in het vooruitzicht. Yesss!

Meer recensies van Irene