Een MUST read, feelgood boek, vol emoties, geheimen en liefde!

Iris 25 augustus 2019
Leven met een leugen van Wendy Brokers. Het is een verrassende mooie, must read, feel good roman. Verrassend in de zin van, dat het boek je steeds weer verrast. Dat het een goed boek moest zijn, dat kan haast niet anders. Alle boeken van Wendy zijn fantastisch!
En een feel good roman, tja ik weet niet of dat de juiste benaming is. Ik heb bij een aantal passages toch echt wel een traantje gelaten.
Het boek zit vol verschillende emoties, het gaat soms alle kanten op en alles ligt dicht bij elkaar. Liefde, verdriet, rouw, nieuw leven, ontrouw, vertrouwen, eerlijkheid. Alle aspecten waar het in het leven om draait komt in dit boek aan bod. Heerlijk!
Het boek is lekker vlot geschreven en is geen minuut saai. Iedere keer als je denkt. Nu weten we alles wel, komt er weer een lijk uit de kast (figuurlijk dan hé)
- “Ze boog haar hoofd en steunde ermee op haar handen. Ze kon hem niet uitleggen hoe ze zich voelde als ze er zelf al zo weinig van begreep. ‘Ik weet het gewoon niet meer,’ zei ze, misschien wel meer tegen zichzelf dan tegen hem.”
- “De brok in haar keel was er al en het gevoel dat zowel paniek als ontroering bevatte werd onderstreept door een stille traan over haar wang omdat Jelles mond uiterst zacht haar oorschelp kuste. Ze kneep haar ogen stijf dicht tot het minuscule natte plekje op het kussensloop was opgedroogd.”
-“ Zijn rug was warm, gespierd en stevig. Het voelde als de solide basis die ze zo verschrikkelijk nodig had om haar geheimen uit het verleden te delen, maar was het dat ook wel? Was Jelle de man, de betrouwbare rots in de branding geworden waar ze al haar hele leven op hoopte? En was hij bestand tegen het verleden dat al jaren bij haar spookte en haar in zijn greep hield?”
Mijn complimenten aan de schrijfster. Wat allemaal mooi verwoord. Ik kan namelijk zo nog wel even doorgaan met het quoten van het boek. Het heeft mij in ieder geval geraakt in elke vezel van mijn lijf.

Meer recensies van Iris