Mooi verhaal in mysterieuze omgeving

Isdennix 19 juni 2022
Offer in de mist gaat over Lisette, een jonge vrouw met een bijzondere gave welke ze gedurende het verhaal leert te gebruiken om de mensen om haar heen te helpen.

Ook brengt dit verhaal je naar het verre verleden, naar Merobe, een vrouw welke onzeker is over haar plaats in de stam waar ze leeft en alles speelt zich af in de omgeving van de hunebedden in Drenthe welke de auteur een prachtig mysterieuze sfeer mee geeft. Dit komt mede door de Witte wieven welke zichzelf regelmatig laten zien in de mist welke de hunebedden omgeeft, maar wat hebben zij er precies mee te maken?

Tijdens de eerste paar hoofdstukken dacht ik even, wat een hoop namen, maar je leert de personages snel kennen door de vloeiende schrijfstijl en de boeiende tijdlijnen. Ik vond de verhalen van de verschillende witte kinderen een mooie toevoeging aan het boek en de manier hoe verleden en heden bij elkaar komen in een emotioneel einde vond ik prachtig.

Meer recensies van Isdennix