Grimmige sf/horror van hoog niveau

Isdennix 02 februari 2022
Jennifer leeft in het Nederland van 2080, ze raakt haar baan kwijt en heeft moeite nieuw werk te vinden. Haar leven komt in een neerwaartse spiraal waardoor ze de tip van haar vriendin besluit te volgen en zichzelf aan te melden bij Perfect, een bedrijf dat beloofd de perfecte werknemer van jou te maken.

Dit boek van Johan Klein Haneveld is een sciencefiction horror waar ik erg van heb genoten, de toekomst waar Jennifer in woont is erg grimmig op papier gezet en de neerwaartse spiraal waar ze in raakt voelt realistisch aan. Je voelt met haar mee als ze haar baan verliest de oneerlijkheid van de situatie is verschrikkelijk.
Er zitten veel goede sf elementen in dit boek en de grimmige sfeer ervan zorgt voor de horror in het eerste deel van het boek.

Vanaf het moment dat de hoofdpersonage bij Perfect komt volgen de gebeurtenissen zich in hoog tempo op en dendert het boek naar een spectaculaire finale met een bevredigende uitleg over de gebeurtenissen.

Ik kan dit boek iedereen die van sciencefiction, horror of fantasie houdt van harte aanraden!

Meer recensies van Isdennix