Verloren Zielen

Isdennix 23 februari 2021
Ik heb dit enorm leuke boek van Kelly van der Laan gewonnen bij de Zilverboekenclub feestmaand, een erg leuke verassing!
Ik ben fan van boeken met korte verhalen dus dat maakte het winnen van dit boek extra leuk.

Het boek opend ijzersterk met "Roze water", een verhaal met een actueel thema in een soort post-apocalyptische wereld. Dit was naast, "Zij die weggingen" en "Uitgangen" mijn favoriete verhaal in deze bundel.
Ook Nachtdienst vond ik erg leuk omdat ik nou eenmaal een horror fanaat ben!

"Rode lantaarns", "Blauwe luchten" en "Theta" waren een soort drieluik welke zich afspelen in de wereld van Lentagon. Ik heb deze serie nog niet gelezen dus ik had iets minder met deze verhalen maar ik denk dat als je dat wel hebt gedaan het zeker een leuke toevoeging is aan de serie. Van deze 3 verhalen vond ik "Rode lantaarns" het best.

De uitleg na elk verhaal vind ik een leuke toevoeging en ook is het leuk om te zien wat de favoriete verhalen van Kelly van der Laan zelf zijn.

Ik vond eigenlijk alle verhalen van een hoog niveau en het is een goede mengelmoes van genres, ik heb van het boek genoten en raad iedereen die van korte verhalen houdt dit boek ook enorm aan. Wat "Verloren zielen" voor mij 1 van de beste korte verhalen boeken maakt staat eigenlijk perfect verwoord op de flaptekst: Deze bundel is een ode aan de verloren zielen: de helden waar niemand over zingt, omdat ze niet altijd triomfantelijk thuiskomen, maar wier verhalen wel het interessantst zijn.

Meer recensies van Isdennix