Dromenjagers

JAB1950 09 september 2023
Recensie Dromenjagers 9-9-2023

‘Dromenjagers’, het vervolg op ‘Waterdragers’, vertelt verder over hoe het Nathalie vergaat nu haar zwangerschap steeds meer zichtbaar wordt. Haar lichaam verandert, dat merkt zelfs Ash op die zich eigenlijk alleen maar bezig houdt met de doorbraak van zijn band Black Velvet en een geheim dat hij met zich meedraagt. Nathalie komt er steeds meer achter dat zij er wel eens helemaal alleen voor zou kunnen staan in deze. Dat uit zich in haar lichaam als een misselijkheid die niet of nauwelijks onder controle te houden is.
Johnnie, die voor een poos afstand heeft genomen van alle verwarring en onrust, is naar Suriname vertrokken en probeert daar zijn professionele leven op gang te krijgen en naarstig te werken aan zijn relatie met Tanja.
Een relatie die geen echte hoogte en diepte punten kent. Dit maakt dat zijn onrust en het diepe gevoel voor Nathalie alsmaar sterker wordt. Hij staat op een tweesprong.
‘Maar als je uit vrees slechts zoekt naar de rust en de genoegens van de liefde, bedek dan liever je naaktheid en verlaat de dorsvloer, en betreed een wereld zonder seizoenen waar je lach hol zal klinken en je tranen zouteloos zullen zijn
(Khalil Gibran).
Deze woorden lezend, maakt dat de kluwen van gevoelens in zijn hart en ziel ontward wordt en hij zijn leven in een ander, helder licht gaat zien.
Uiteindelijk, wanneer je denkt dat allen in rustiger vaarwater terechtkomen, word je nogmaals als lezer in dit verhaal geconfronteerd met een scenario waar je niet op bedacht bent.
Liefde kent vele wegen die het bewandelt en obstakels die niet altijd even makkelijk zijn.
Maar uiteindelijk gaat het allemaal om luisteren naar je intuïtie en je hart volgen. Het gaat om keuzes maken. De keuze die je wordt ingegeven door het gevoel dat sterker is dan wat dan ook: liefde.
Daar draait het om in dit boek dat ik met heel veel plezier, net als Waterdragers, heb gelezen. Ik werd meegezogen in de levens van…
Dit boek is een aanrader en niet alleen voor mensen die hun dromen najagen.
Het krijgt van mij 5 sterren.

José Bosma

Meer recensies van JAB1950