Is dit de comeback van Tommy Roos?

Jacqueline77 22 maart 2023
Cecilia Klang werd in 1980 geboren in Zweden. Ze is communicatiemanager en auteur.
' De comeback van Tommy Roos " is haar debuut in het Nederlands en deel één van een trilogie.

Het verhaal gaat over Tommy. Ooit was hij de zanger van een in Forshammar bekende band. Zijn vrouw wil ineens na jaren van hem scheiden. Dit gebeurt vlak voor zijn vijftigste verjaardag. Ze verteld dit tijdens een therapie sessie. Ook heeft Martina al een nieuwe liefde. Een één of andere beroemde Franse fotograaf.
Dit valt Tommy rauw op zijn dak en dan wil de fabriek, waar Tommy al jaren werkt, ook nog eens verhuizen naar Estland. Tommy en zijn vrienden proberen dit tegen te houden en halen daarvoor alles uit de kast. Of dit lukt .....

Soms wordt er teruggeblikt naar het leven van een vrouw.
Eigenlijk kreeg ik al snel in de gaten over wie dit gaat. Het maakte voor mij bepaalde gebeurtenissen duidelijk.

Een fijne schrijfstijl,het boek leest makkelijk. Taalgebruik is goed. De hoofdstukken zijn kort, soms met data en vaak met cijfers erboven.
In het midden even een dip in het makkelijke lezen, want het tempo werd een beetje traag. Er kwamen wat herhalingen, daardoor werd het wat saai voor mij en dat vond ik jammer.
Op het einde werd het verhaal weer leuker en interessanter. de beloofde humor kwam,voor mijn gevoel, vooral in dit gedeelte voor. Toch heb ik erg genoten van dit boek en zit ik al klaar voor het tweede deel.

Meer recensies van Jacqueline77