Wat als grenzen vervagen.

Jacqueline77 30 juli 2022
Dana Smit, is een Nederlandse auteur.
Ze werd geboren in 1991.
Dana heeft als politie rechercheur gewerkt, bij de Londense politie.
Londen is al tien jaar haar woonplaats.
Ze kwam hier naartoe om een studie profiling te volgen. Haar ervaringen heeft ze gebruikt in haar debuut:
" Zonder schuld ".

Er zijn moorden gepleegd. Profiler Hazel Kramer krijgt met deze zaak te maken. De plaats delict, lijkt op een plaats delict van een paar jaar eerder.
Het lichaam ligt tussen het vuilnis. Wat wil de moordenaar hiermee zeggen?
Snel daarna worden er nog twee moorden gepleegd. Kenden de slachtoffers elkaar of was dit toeval? Aan Hazel de taak dit uit te zoeken.
De verdachte van een aantal jaar geleden is vrijgesproken. Is hij toch schuldig of is hier een copycat bezig.
Hazel schakelt de advocaat van de vrijgesproken verdachte in. Julius is een wat schimmig figuur, die wel wil meewerken, in ruil voor alles wat Hazel aan bewijs vindt.

* Waar ligt jouw grens, als je tot het uiterste wordt gedreven? *

In het begin,vond ik het boek lezen als een roman.
De schrijfstijl was ontzettend prettig. De hoofdstukken werden afwisselend door Hazel en Julius verteld. Zo kon je als lezer, de gedachten van Julius of Hazel lezen en zien hoe verschillend zij de dingen beleefden.
De spanning werd aan het einde goed opgevoerd, waar snel naar een einde toegewerkt werd. Dat vond ik jammer, want zo leek het een beetje afgeraffeld.
Dit was verder een goed opgebouwd verhaal, wat ik met heel veel plezier gelezen heb.
Ik kan niet wachten op deel twee!

Meer recensies van Jacqueline77