De verloren vrouw.

Jacqueline77 13 april 2020
Charles den Tex werd boren in 1952 in Australië. Samen met zijn ouders keerde hij op vijfjarige leeftijd terug naar Nederland.Hij schreef 20 boeken, 6 daarvan werden genomineerd voor de gouden strop. Was van 1999 tot 2004 voorzitter van Genootschap van Nederlandstalige misdaadauteurs. Met de vriend won hij in 2012 de Crimezone thriller award. In 2013 werd hij voorgedragen, door het letterfonds, voor de eerste Europese thrillerprijs: de Ripper award.

Het begint met een aantal verhaallijnen. De hoofdstukken worden niet met cijfers aangegeven, maar met een titel. Dit is iets waar ik even aan moest wennen.

Luc vindt een vrouw in een steegje, buiten een kroeg. Ze is helemaal van de wereld. Hij neemt haar mee naar zijn huis.De volgende dag blijkt dat ze niet meer weet wie ze is. Hierna volgt een spoor van geweld om uit te vinden wie zij is.

Het boek is spannend, maar ik merkte tijdens het verhaal, dat ik me best wel ergerde aan de straattaal. Hier heb ik , soms met kromme tenen, overheen gelezen. Het onderwerp van dit boek, was wat ver gezocht vond ik. Toch is dit een boek die je uit wilt lezen, omdat je wilt weten hoe het afloopt.

Meer recensies van Jacqueline77