De therapeut.

Jacqueline77 28 mei 2020
Over de auteur:

Helene Flood, geboren in 1982, is psycholoog en wetenschapper. Ze volgde ook nog een acteursopleiding. Samen met haar man en twee zonen woont ze in Oslo. De therapeut is haar debuutroman. Het boek kwam, na het verschijnen, in de bestsellerlijsten van Noorwegen terecht en de rechten werden verkocht aan meer dan twintig landen.

Over het boek:

Sara is getrouwd met Sigurd. Zij werkt als psychologe, vooral met tieners, in haar eigen praktijk aan huis. Samen met haar man, klust ze aan het huis, dat hij van zijn opa erfde. Het is een tijdrovend project en Sigurd werkt ontzettend veel, zodat er niet al teveel gedaan kan worden. Sigurd verdwijnt, tijdens een weekend weg met zijn vrienden, tenminste, dat denkt Sara. Zijn spullen worden verplaatst na zijn vermissing en de spullen die weg waren duiken weer op. Wie doet dat? Waarom hoort Sara iemand in huis? Er volgt een stroom aan ontwikkelingen, waarin Sara soms niet de beste keuzes maakt en de politie niet haar beste vriend is. Het boek komt tot een ontknoping, die ik zelf, al van mijlen ver aan zag komen.

Het boek beslaat ongeveer de laatste twee weken. De dagen en data zijn de hoofdstukken. Aan het einde van ieder hoofdstuk, worden de sprongen naar het verleden geplaatst en deze staan schuin gedrukt, . Dat vond ik prettig lezen.
Door de achterflap, had ik hoge verwachtingen. Ik dacht dat ik op het puntje van mijn stoel zou zitten, met kippenvel van top tot teen. Deze verwachting is niet waar gemaakt, maar het boek wordt op een gegeven moment wel spannend . De gedetailleerde beschrijvingen, maakte het voor mij wat saai. Dit boek heb ik in een aantal dagen en één nacht uitgelezen. Ik wou weten hoe het afliep. Dit boek is zeker een geslaagd debuut!

Meer recensies van Jacqueline77