Weigevoel of is het eigenlijk wijgevoel?

Jacqueline77 17 februari 2020
Weigevoel gaat over de invloed van social media op ons leven. Door een geit te hypen kan die geit veel volgers krijgen op Instagram. Dena wordt door een influencer opgemerkt, terwijl ze rustig in de wei staat.De influencer bedenkt allerlei leuke bezigheden om met Dena te doen. Hierdoor wordt Dena een lucratief handeltje voor dit persoon en een bekende geit met veel volgers op Instagram. Ze ontmoet daardoor heel veel mensen, die ook graag met haar gezien worden. Er komen zelfs bussen met toeristen om Dena te zien. Het enige wat Dena graag doet is eten en roept de mensen die komen, daarom vooral op, om eten mee te brengen. Als ze geen eten krijgt dan wordt ze pissig.

*Licht teleurgesteld blader ik naar mijn favoriete LINDA rubriek "Eetleven" Kijken naar eten kan zo troostend zijn.*

De auteur, Cindy Pieterse is een schrijfster, comédienne en een columniste. Ze heeft voor verschillende programma's geschreven o.a.: "Kanniewaarzijn, Sesamstraat en Dit was het nieuws". Ze was in de jaren negentig leerkracht op verschillende basisscholen en ze is zelfs trouwambtenaar geweest. Weigevoel is haar debuutroman.

Voor dit boek moest ik echt uit mijn comfortzone stappen, want ik lees meestal andere genres. Het is boek is in een prettige stijl geschreven. De hoofdstukken zijn kort, dus als je nog even snel één hoofdstuk wilt lezen kan dit, ook als je weinig tijd hebt. Door dit boek, kreeg ik het plezier in lezen terug. Dit is een leuk en humoristisch boek, wat me hardop liet lachen, soms briljant en soms verzande het wat in herhalingen. Ook de invloed van social media werd er goed in belicht. Je moet altijd van alles gezien hebben of gehoord hebben, over wie en wat er, op dit moment, erg populair is op Instagram.

Meer recensies van Jacqueline77