Zeg hallo tegen een nieuwe wereld

Jaike 10 maart 2018
De whitecoats zijn de wetenschappers die de natuur van Faloiv besturen. Octavia kijkt al haar leven tegen hun op. Wanneer zij en haar mede leerlingen de kans krijgen om bij hun stage te lopen weet ze het wel. Nadat alle stage plaatsen zijn vergeven begint het echte werk. Gaat alles wel zoals ze denkt dat het is?

A conspiracy of stars begint zo ontzettend traag. Ik had in het begin moeite om mij te focussen op het verhaal. Het staat vol met allemaal verzonnen dieren namen. Ik had daar best wel moeite mee. Maar het wende uiteindelijk wel.

Wat ik het mooiste vind aan A conspiracy of stars? Gewoon dat Olivia A. Cole de dieren en de natuur van Faloii zo levensecht kan beschrijven. Het leek net alsof je daar rond liep en de dieren kon zien. Dat was voor mij een stimulans om door te lezen.

Het verhaal van A conspiracy of stars gaat bijna alleen maar over wetenschap. Hoe de planeet Faloii eruit ziet en hoe de dieren eruit zien. Er wordt onderzoek gedaan naar de planeet. Dat vond ik ook echt super gaaf. Zoiets zie je niet elke dag.

Door het hele verhaal heen leek er niet zo heel veel spannends te gebeuren. Maar dan heb je het einde. Het voelde niet gehaast, gewoon precies goed. Ik vind dat wel het beste gedeelte aan A conspiracy of stars. Het is spannend, er gebeurt veel en je zit even van wow wat is hier gebeurd?

Meer recensies van Jaike