Fascinerend debuut

Jolanda 05 oktober 2020
‘Op jonge leeftijd verliest Claire haar oudere zus Alison. Alison werd tijdens een vakantie op het eiland Saint X dood aangetroffen en alles wijst er op dat ze vermoord is. Er worden twee jonge mannen beschuldigd maar zij worden zonder bewijs weer vrijgesproken. Wanneer Claire jaren later in New York in een taxi stapt blijkt tot haar grote schrik dat de taxichauffeur één van de mannen is die verdacht werd. Claire raakt geobsedeerd door deze man en probeert te achterhalen wat er gebeurd is en ook wie haar zus nu eigenlijk was.’

Tijdens de eerste bladzijdes van het boek was ik bang dat het me tegen zou vallen want Schaitkin beschrijft haar hoofdpersonen én bijpersonages heel gedetailleerd. Álles beschrijft ze heel gedetailleerd en in het begin duizelde me dat. Maar heel snel werd ik in het verhaal gezogen en liet het me niet meer los. De obsessie van Claire voor het verhaal van haar zus is echt pijnlijk voelbaar. Af en toe zijn er korte uitstapjes naar andere betrokken personen en hun aandeel in het verhaal en die vond ik soms wel, soms niet wat toevoegen. Maar ik vond het verhaal te fascinerend om me daaraan te storen.
Wel was het boek anders dan ik had verwacht: niet spannend zoals een thriller maar eerder een psychologische rollercoaster, die ook nog eens een verrassend einde kent.
Echt een heel knap geschreven debuut!

Meer recensies van Jolanda