Bloedstollende afsluiting

Jolanda 20 augustus 2020
‘Vergeef me’ is het zinderende derde deel van de thriller-serie over Het vierde aapje. De drie delen zijn helaas niet los van elkaar te lezen, maar ik garandeer je: wanneer je aan deel 1 begint wil je niet anders dan alle drie delen lezen!

‘Wanneer de vermeende seriemoordenaar Anson Bishop zichzelf onverwacht overgeeft, legt hij een getuigenis af die het hele moordonderzoek op zijn kop zet. Voor de op non-actief staande rechercheur Sam Porter worden de kaarten ineens 180 graden gedraaid. Wanneer er tegelijkertijd ook ineens vier lijken worden aangetroffen belandt het onderzoek naar de moordenaar van het vierde aapje in een complete chaos. Wie is de werkelijke moordenaar?’

Wat een bloedstollende rollercoaster is dit laatste deel! Ik vond de eerste twee delen al ontzettend goed, maar deze finale: wow!! Voortdurend wordt je als lezer op het verkeerde been gezet, zelfs als de collega’s van Sam Porter absoluut trouw aan hem blijven, ga je aan alles en iedereen twijfelen. Tot op de laatste letter blijft Barker je aandacht vasthouden.
Dacht je dat het na de vorige delen niet beter kan? Ja hoor, dat kan wel!
Ik geef thrillers niet zo snel vijf sterren, maar in dit geval zijn ze dik verdiend!

Meer recensies van Jolanda