Steengoed!

Je@net 15 juni 2020
Verzwegen - Karin Slaughter

Een studente is in haar eentje aan het hardlopen in het bos. Ze prent zichzelf in dat ze geen reden heeft om bang te zijn, maar ze heeft het gruwelijk mis. Een monster houdt zich schuil tussen de bomen, en hij wacht op het juiste moment om toe te slaan.
Jaren later zit de dader achter slot en grendel en is de zaak gesloten. Maar wanneer er een jonge vrouw op exact dezelfde wijze wordt aangevallen, heropenen Will Trent en Sara Linton het dossier. Hoewel het oorspronkelijke spoor is doodgelopen – herinneringen zijn vervaagd, getuigen verdwenen – tikt de klok genadeloos door, want de moordenaar aast op zijn volgende slachtoffer…

Er zijn weinig auteurs waar ik echt álle boeken van in huis heb, maar Karin Slaughter is er één van. In 2001 las ik haar eerste boek ‘Nachtschade’ en nu, in jubileumjaar 2020, heb ik haar 20ste bestseller ‘Verzwegen’ zojuist uitgelezen!

Het verhaal wordt verteld in twee tijdlijnen die elkaar elk hoofdstuk afwisselen, zonder dat dit storend is. Je leeft weer mee met oude vertrouwde personages uit eerdere boeken, waarvan sommige nog steeds je hart veroveren of je het bloed onder de nagels vandaan weten te halen.
En zelfs als je de eerdere boeken niet gelezen hebt, is het verhaal prima te volgen.

Heden en verleden komen in een spannende en verrassende ontknoping bij elkaar.

Een spannende thriller; vlot geschreven, gedetailleerd en tot in de puntjes kloppend. Kortom een echte Karin Slaughter, aanrader dus!

Uitgever: harpercollins.nl (bedankt voor dit recensie-exemplaar, ik heb het weer met veel plezier gelezen)

Meer recensies van Je@net