Luchtig zomerverhaal

Jenny 31 juli 2022
Runner’s high, geschreven door Inge Spaan, mocht ik vooruit lezen voor de verhalenfabriek. Ik las het boek tijdens een zonnig weekend, een ultieme feelgood dag.

Manon krijgt op haar eerste werkdag de vraag om mee te doen aan een sponsorloop voor het goede doel. Sporten is niks voor haar, maar toch zegt ze toe. Terwijl haar vriend Antoine nogal sceptisch is over haar nieuwe baan en ook over haar toezegging om mee te rennen, is nieuwe collega en teamcaptain Thomas wel erg leuk.
Raakt Manon buiten adem van de hardlooptraining of laat de teamcaptain haar hart een stuk sneller slaan?

Het tempo van deze novelle ligt vanaf het begin lekker hoog, de schrijfstijl is vlot en humoristisch. Aan de hand van korte hoofdstukken, leer je Manon kennen, die zichzelf vol heerlijke zelfspot beschrijft. De scene tijdens het passen van hardloopschoenen is hilarisch! Het is een novelle, veel van de andere personages worden dan ook niet verder uitgediept, daarvoor is het boek te kort. Voor mij was dit echter een heerlijk luchtig zomerverhaal.

Meer recensies van Jenny