Spannend maar soms wat te ver gezocht.

Jolanda68 24 november 2020
De titel van het boek ‘Op Slot’, en de zin ‘Hoe vind je een moordenaar op een plek waar iedereen er één is’ wekte mijn nieuwsgierigheid en heb me dan ook direct aangemeld bij LS Sterrenthriller Leesclub om dit boek te recenseren, met dank aan uitgeverij Luitingh-Sijthoff ben ik hiervoor gekozen.

Chris McGeorge is de auteur van het boek ‘Op slot’. Na Tik Tak en Kiekeboe zijn derde thriller. Voor mij de eerste keer dat ik een boek lees van deze schrijver.

Cara, de hoofdpersoon, is veroordeeld voor moord waarvan ze volhoudt deze niet gepleegd te hebben. Ze wordt geplaatst in een gloednieuwe vrouwengevangenis, volledig high-tech. Wanneer haar celgenote in de nacht wordt vermoord wordt Cara als hoofdverdachte gezien, de hele nacht was de deur afgesloten van iedereen, wie anders kan het gedaan hebben dan Cara.
Vastbesloten gaat Cara op zoek naar de echte dader, ze heeft het niet gedaan of toch? Soms is ze zo in de war dat ze niet meer helder kan nadenken en aan alles twijfelt.
Uiteindelijk ontdekt ze de waarheid en die is nog gruwelijker dan ze zich kon bedenken.

Het boek is verdeeld in drie delen. Elk deel neemt je mee in een bepaalde periode van Cara haar leven. De gevangenis, het verleden, en het leven van drie studenten. De hoofdstukken zijn kort maar spannend. De schrijfstijl is zeer vlot en zeer beeldend. Kon het moeilijk weg leggen omdat het zeer spannend is.
Af en toe vond ik het iets te ver gezocht en de tijdlijn klopte niet helemaal.

Ben wel nieuwsgierig geworden naar de andere twee thrillers van Chris McGeorge en ga deze dan ook z.s.m. lezen.

Meer recensies van Jolanda68