Vriendschap, liefde en geheimen

Jolanda68 13 april 2021
Vriendschap, liefde en geheimen.

De schrijfster, Tracy Rees, neemt je mee naar een mijnwerker streek in Wales. Het boek begint in 1897 en beschrijft de eerste 8 jaren van de hechte vriendschap tussen Tommy en Josie en natuurlijk de geheimen van Silvermoor. Het boek is verdeeld in drie delen en wordt geschreven vanuit de hoofdpersonen.

Dit is het eerste boek dat ik lees van deze schrijfster die zelf ook afkomstig is uit Wales. Ze heeft gestudeerd in Cambridge en heeft meerdere romans geschreven en prijzen gewonnen. Het boek is prachtig geschreven met hele mooie quotes en ik ga zeker de andere romans van Tracy Rees binnenkort lezen.

Het geheim van Silvermoor gaat over Tommy Green wonende in het kleine dorpje Grindley waar bijna iedereen werkt in de mijnen. Ook voor Tommy is dit zijn toekomstbeeld ook al wil hij liever iets anders. Tommy fantaseert over een mooiere toekomst maar zal zich erbij neer moeten leggen dat dit niet gaat gebeuren.
Tijdens een wandeling ontmoet hij Josie, een meisje uit het naburige dorpje Arden. Ook haar familie werkt in de mijnen en ook Josie ziet dit leven niet zitten. De twee kunnen heerlijk hun verhalen en fantasieën delen en ze proberen elkaar toch elke zondag te treffen. Wanneer ook Tommy in de mijnen gaat werken worden hun afspraakjes minder maar de vriendschap blijft en wordt steeds inniger.
Wanneer ze elkaar weer treffen ontdekken ze een groot geheim op het landgoed Heston Manor dat het leven van beide jongeren enorm zal veranderen.
Op een dag gebeurt er iets verschrikkelijks in de mijn waar Tommy werkt en hierdoor wordt het leven niet meer hetzelfde maar misschien kun je spreken van een geluk bij een ongeluk.

Ik moest even doorlezen voordat ik helemaal in het verhaal zat maar daarna kon ik het niet meer wegleggen. Ook waan je je in het mooie gebied Wales waar ik toevallig vorig jaar geweest ben. Het boek heb ik al een paar dagen uit maar het zit nog in mijn hoofd en dat is positief. Zelf lees ik normaal geen romans maar meer thrillers maar ik heb totaal geen spijt.

Bedankt Hebban voor dit boek om te buzzen. Ik houd me aanbevolen voor nieuwe boeken van Tracy Rees.

Meer recensies van Jolanda68