Aanrader

JonSnow 03 februari 2020
Dit boek las ik vorige maand en past denk ik goed in het repertoire van de gemiddelde Hebban-bezoeker. Daarom bij deze een korte recensie.

Educated is het autobiografische debuut van Tara Westover, en gaat over haar jeugd in een wonderlijk Mormoons gezin, met een paranoïde godsdienstwaanzinnige vader en een oudere mishandelende broer. Als kind mocht Tara niet naar school en zij beschrijft heel goed hoe zij zich langzaam heeft ontworsteld aan haar beklemmende achtergrond. Tot zij uiteindelijk zelfs hoog in de boom belandt in universitaire sferen.

De innerlijke strijd die zij heeft, loyaliteit naar haar familie maar er tegelijkertijd afstand van nemen, gecombineerd met haar vrij bescheiden manier van schrijven, maakt dat dit boek wel blijft hangen. Ik vind Tara sympathiek en Educated is een van de betere boeken die ik recent heb gelezen.

Meer recensies van JonSnow