Mijn laatste Sager?

Jos Josso 13 februari 2020
Het vorige boek van Sager, De Laatste Meisjes (Final girls) vond ik een enorme tegenvaller. Dus met enige schroom ben ik begonnen aan De Laatste Leugen. Hoewel er op dit verhaal, qua logica ook best wel het een en ander valt af te dingen, viel het me niet tegen. Het verhaal wil, zeker in het begin, nog niet echt spannend worden. Het is onderhoudend genoeg om te weten te komen wat de aanleiding voor de mysterieuze verdwijningen was geweest, maar het had me niet zodanig in de greep dat ik niet kon wachten om het verder te lezen. Ondanks de onduidelijke afleidingen, overduidelijke verdachtmakingen bij teveel personen - dit moet natuurlijk de onzekerheid van Emma aantonen - , onlogische beslissingen (de verdeling over de huisjes bijvoorbeeld), een dader met een wel erg dun motief en een nogal vergezocht plot, heb ik het met enig plezier gelezen. Misschien lees ik Sluit Alle Deuren, van Riley Sager nog eens, maar misschien was dit mijn laatste Sager. Christel Schimmel leest het vaardig voor. Vier sterren voor haar.

Meer recensies van Jos Josso