Herkenbare gevoelens

De titel 'Nooit meer thuis' kan op twee manieren worden geïnterpreteerd als je het boek uiteindelijk met een zucht dichtslaat (of niet meer verder kan swipen in mijn geval) en dat is mede de kracht van het boek. Niets is wat het lijkt en Inge Spaan weet je te verrassen. Vele vragen komen op tijdens het lezen en drijven het boeiend plot voort. Je moet weten wat er is gebeurd.

Herkenbare gevoelens van de beide moeders, je kan je hun acties en radeloosheid helemaal inbeelden. Onmacht, verbijstering, liefde en verwarring vechten met elkaar.

Het tempo ligt hoog met hoofdstukken afgewisseld in het heden en verleden, maar ook vanuit verschillende oogpunten, zodat je als lezer op een gegeven moment meer weet. Dit is zeer spanning verhogend. Het constante onderbuikgevoel dat er dingen niet kloppen blijft tot het einde aanwezig en zorgt voor volop spanning.

'Nooit meer thuis' is een heel verrassend en originele thriller, die totaal anders verloopt als je denkt als je de flaptekst leest. Alle gevoelens spatten van de bladzijden en zijn herkenbaar en voelbaar. Ik geef vier sterren

Meer recensies van Joyce Remmerswaal