Heerlijke whodunit

Joyce Remmerswaal 03 januari 2024
Het is een heerlijke whodunit in een typische jaren 50 Engelse platteland setting in het kleine dorpje Chipping Cleghorn. Plotseling verschijnt in de plaatselijke gezette een advertentie waarin een moord wordt aangekondigd op dezelfde dag om half zeven s'avonds in het huis van Letitia Blacklock.

Samen met inspecteur Craddock en zijn team, maar zeker ook Miss Marple speur je mee naar de dader. Op de kleinste details letten, want daar zit de oplossing in verstopt. Agatha Christie maakt iedereen verdacht, maar er is toch echt maar één dader. Geheimen komen boven en alles ligt toch iets anders als je op het eerste gezicht dacht.

De belangrijkste gebeurtenis dreigt ondergesneeuwd te raken, maar vooral Miss Marple met haar eeuwige breiwerk verliest vooral de tijdlijn zeker niet uit het oog en weer de dader te ontmaskeren en te openbaren.

Echt een heerlijk boek om te lezen en je te verliezen in het onderzoek waarvan je je onderdeel voelde. Heel knap geschreven! Ik geef vier sterren.

@uitgeverijrainbow bedankt voor het organiseren van de challenge, dit had echt een grote meerwaarde tijdens het lezen en was het heel leuk om de andere lezers te volgen op sociale media.

Meer recensies van Joyce Remmerswaal