Over verbondenheid, verliezen en loslaten.

Joyce V. 15 juli 2020
Het boek bestaat uit een serie korte hoofdstukken waardoor je als lezer het gevoel hebt steeds even in het hoofd van de hoofdpersoon te kruipen. Ze is een deel van een tweeling die in hun jeugd veel met elkaar optrekt. Zij ziet haar tweelingbroer als haar grote voorbeeld. Ze maken de afspraak dat als ze 28 zijn ze samen naar New York zullen verhuizen.

De flashbacks van de hoofdpersoon schieten heen en weer in de tijd, maar langzaamaan kom je als lezer te weten hoe het de tweeling is vergaan. Hoe ze uit elkaar zijn gegroeid, waarom dat is gebeurd en hoe is de tweelingbroer tot zijn radicale beslissing gekomen?

“Waar ik liever niet aan denk” is een verhaal over verbondenheid, verliezen en loslaten. Een sterk punt van Jente Posthuma is het beschrijven van zware onderwerpen als de dood en eenzaamheid zonder dat het zwaar of sentimenteel aanvoelt.

Meer recensies van Joyce V.