Pirelli

02 november 2017
Een heerlijk boekje voor die prachtige warme lenteavonden. Je hebt het in een avond uit en ziet Jelle worstelen en fietsen met zijn vader op weg naar zuid Frankrijk om daar de as die in zijn tas zit van zijn vader (de veelschrijver Hugo Brandt Corstius vooral bekend is onder zijn veelheid aan pseudoniemen zoals: Battus, Piet Grijs, Raoul Chapkis, Maaike Helder, en elke ochtend links onderin in de Volkskrant onder de naam Stoker) uit te strooien. Jelle die een aantal mooie reisboeken over de oude Sovjet-Unie staten heeft geschreven weet ook nu weer te ontroeren en de lach op te wekken. Hij won er vorig jaar de NS publieksprijs mee en die speciale uitgave (2016) kocht ik voor mijn vrouw wiens vader rond die tijd overleed.

Meer recensies van