Een bijzondere reis!

Jufelsie 04 oktober 2020
Kijk, daar loopt Beer. Hij is blij met zijn een mooie hoed.
Woesj! De hoed van Beer waait weg. Waar gaat de hoed naartoe?
Regenbooghoedje is een geweldig verhaal, wat tot de verbeelding spreekt bij jonge kinderen. Ze zijn betrokken bij Beer en hun nieuwsgierigheid wordt geprikkeld. Het hoedje komt terecht op de rug van schildpad, belandt in het water en maakt een hele reis. Steeds is het een verrassing waar het hoedje zich bevindt. Grappig is dat het hoedje bij verschillende dieren terecht komt. Mijn kleuters vonden het ook spannendā€¦Krijgt Beer zijn hoedje terug?
Ze voelen het verdriet van Beer, wanneer ze een traantje zien rollen.
De enkele regels tekst staan in prachtige illustraties. Beer en de andere dieren zijn herkenbaar. Het accent ligt op het hoedje. Deze heeft de mooie heldere kleuren gekregen van een regenboog en trekt meteen de aandacht van de kinderen. Zij vinden regenbogen fascinerend. Deze zien ze niet elke dag en hebben iets magisch.
Regenbooghoedje werd ontdekt dankzij de illustratorenwedstrijd Key Colours Competition China. Fantastisch dat wij nu mogen kennismaken met dit talent Hong Hai.
Zoek je mooiste hoed op en wandel mee met Beer in Regenbooghoedje.

Meer recensies van Jufelsie