wij eten hier geen klasgenootjes

Jufelsie 27 juni 2019
De eerste schooldag… voor kinderen een nieuwe, leuke dag. Ze hebben er zin in of vinden het toch spannend. Tirza Rex gaat ook naar school. Met haar mooie rugzak om, brengt mama haar weg. In haar klas zitten kinderen en die vindt Tirza lekker… ze eet ze allemaal op! De juf roept meteen dat ze alles moet uitspugen. Dat het nu niet makkelijk wordt om vriendjes te maken, valt Tirza tegen. Iedereen is bang voor haar, behalve Walter, een goudvis.
Wanneer Tirza met Walter vriendjes wil worden, bijt hij in haar vinger. Nu weet Tirza hoe het voelt, wanneer iemand zijn tanden in je zet. Vanaf dat moment heeft ze geen trek meer in kinderen en wil iedereen vriendjes met haar worden! Ze heeft haar lesje geleerd.
Wat een ontzettend leuk prentenboek om voor te lezen. Het verhaal laat zien dat zo’n eerste schooldag best spannend is. Grappig is het eten van klasgenootjes. Daar zal ieder kind om moeten lachen. De kinderen zien dat het goed is om aardig te zijn en je aan de regels van school te houden. De illustraties zijn geweldig. Ze laten op een voortreffelijke wijze de emotie van Tirza zien. Kinderen gaan het gevoel van de kleine T.rex herkennen.
Wij eten hier geen klasgenootjes… een gouden tip voor de eerste schoolweek.

Meer recensies van Jufelsie