Avontuurlijke fantasy

Amari wordt op school gepest, maar wanneer ze eindelijk eens iets terug doet, wordt zij gestraft. Hier is ze natuurlijk niet blij mee. Wanneer ze thuis komt, staat er een vreemde man voor de deur. Hij heeft informatie over haar vermiste broer. Hij nodigt Amari uit om te komen naar een speciaal zomerkamp.

Dit zomerkamp blijkt een dekmantel te zijn voor het opleiden van jongeren om magische wezens te verslaan. Bovennatuurlijke worden ze genoemd. Amari moet een aantal proeven doorstaan om Junior Agent te worden. Maar tijdens de laatste proef wordt het Bureau aangevallen…

Het is een avontuurlijk fantasy boek met veel herkenbare magische wezens. De yeti heeft een rol, maar ook Bigfoot en Atlantis. De wereldopbouw is beschrijvend, maar laat ook wat over voor je eigen fantasie. Elk hoofdstuk begint met een afbeelding van iets wat in dat hoofdstuk voorkomt. Ik vond dat een erg leuke toevoeging.

Amari en de Nachtwachters wordt vergeleken met allerlei andere magische boeken, maar ik vind dat dit boek heel erg op zichzelf staat. Er is een hele nieuwe wereld gecreëerd en ook nog heel begrijpelijk. B.B. Alston laat thema’s als pesten en discriminatie aan bod komen en laat zien hoe je daar mee om kan gaan. Vertrouwen en vriendschap spelen ook een grote rol in dit boek.

Ik vond het een zeer leuk boek om te lezen, ik begreep dat er een verfilming aan zit te komen. Die wil ik dan ook zeker bekijken! Amari vond ik een fijn personage en haar vriendin Elsie al helemaal. Ik wil meer te weten komen over Elsie! Hopelijk komt er nog een boek in deze serie en leren we daarin Elsie beter kennen.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars