Lezersrecensie

Best wat actie in deze Noorse thriller

De nacht reist alleen is het tweede boek over Jakob Weber en zijn team. Het is wel noodzakelijk om eerst het eerste boek te lezen, aangezien ze veel refereren naar de vorige zaak.

Het eerste lichaam wordt gevonden door de naaktzwemclub, drie vrouwen gaan zwemmen en een van hen blijft onder water ergens aan vast zitten. Al snel blijkt het een ingepakt lijk te zijn geweest die nu wel boven komt drijven. De vrouwen herkennen het lijk...

Diezelfde dag wordt nog een lichaam gevonden, maar het is onduidelijk of deze zaken een connectie hebben. Een derde lichaam geeft wel zekerheid, lijkt verdacht veel op de eerste. Nu is de taak aan de politie om de dader zo snel mogelijk te pakken zodat er niet nog meer slachtoffers vallen.

Deze Noorse politiethriller zit vol met actie, lijken en rechercheurs met persoonlijke problemen. Het team bevat veel diversiteit, op verschillende vlakken. Dat maakt het dat ze goed samen kunnen werken en elkaar aanvullen.

Op het einde zijn nog niet alle vragen beantwoord en ik ben daardoor zeer benieuwd naar de volgende boeken. Deze serie zou minstens 10 delen krijgen (staat op de achterkant van het boek). Ik wil ze allemaal lezen! Want Jakob, Noora, Fine en Armann vind ik een heel leuk team!

En nog even een dikke plus voor alle grapjes in dit boek. Er wordt zelfs gegrapt over een andere Noorse rechercheur.

Bedankt voor dit boek @uitgeverijmarmer . Dat ik het boek gekregen heb, heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars

Gesponsord