Inspecteur Wortel tot uw dienst!

Bij de pannenkoekenboerderij van oma Astrid kun je fijn ponyrijden en de lekkerste appeltaart van de hele wereld eten.

Wortel is een kleine pony, te klein om op te rijden. Maar Wortel gaat graag mee naar school en staat dan op het grasveld bij het raam te luisteren naar de juf. ‘s Avonds kruipt hij lekker bij oma Astrid op de bank om een spannende serie op de televisie te kijken.

Op een dag gebeuren er rare dingen… de pyjama van oma ligt in een keukenkastje en de appeltaart stond ineens op het bed. Oma denkt dat het is gaan spoken. Inspecteur Wortel denkt dat er iets anders aan de hand is en gaat op onderzoek uit. De kinderen denken al te weten wie de dader is.. Wortel probeert ze duidelijk te maken dat ze er naast zitten. Hoe hij dat probeert, kun je achterin het boek lezen. Daar wordt uitgelegd hoe een paard/pony met mensen praat.

Een detective op vier hoeven is een super leuke detective voor kinderen vanaf 6 jaar. Eerst voor laten lezen en daarna zelf lezen. Het boek heeft mooie stevige glimmende bladzijden, vol met kleurrijke illustraties. De hoofdstukken zijn redelijk kort en dat maakt het een fijn voorleesboek. De letters zijn iets groter dan bij andere voorleesboeken, dus kinderen kunnen het ook al best snel zelf lezen.

Het verhaal draait om speuren, om vrienden en familie en dat sommige dingen anders zijn dat ze op het eerste gezicht lijken. Echt genoten van dit verhaal!

Bedankt voor het opsturen van dit boek @pelckmans.be . Dat ik het boek gekregen heb, heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars