Weer een leuk deel

Max Modderman vind ik al vanaf het eerste boek een heel komisch personage. Hij bedenkt originele grappen die ik nog niet kende. Maar in dit deel komen er nieuwe kinderen in de klas van Max. Hij vindt Pip wel erg leuk, maar als hij bij haar aanbelt, haalt haar tweelingbroer meteen een grap uit met Max. Dit vindt Max natuurlijk niet leuk en wil graag de strijd aangaan.

De klas gaat samen met de juf en een meester op kamp. Ze gaan kamperen in een bos bij een meertje. Genoeg materiaal om grappen mee uit te halen. Max begint al tijdens de busreis met grapjes en Sven, met wie hij de strijd is aangegaan, die doet vrolijk mee. Ondertussen zijn Bibi Nobel en Pip bang voor de monsters in het bos. De jongens proberen daarom ook grappen met de meisjes uit te halen. Maar of dat nou zo’n goed idee was….

Ik zou dit boek zeker aanraden als je de eerste twee boeken ook hebt gelezen. Het boek is ook wel los te lezen, maar dan weet je bijvoorbeeld niks over de eerdere gebeurtenissen tussen Max en Bibi en Max en Hugo. Dat maakt het allemaal wel leuker.

Het boek is voor kinderen van 7 jaar en ouder. De letters zijn groot en de illustraties ook. Leuk om zelf te lezen, maar ook om samen te lezen of voor te lezen. Ik kreeg dit boek als recensie-exemplaar van Harper Collins.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars