Waar is Nick?

Ik zal je vinden is een spannende jeugdthriller geschreven door Daphne Benedis-Grab. De doelgroep is bovenbouw basisschool en onderbouw middelbare school. Misschien een idee om deze niet te lezen vlak voor dat je op schoolkamp gaat…

Gracie, Olivia en Leo zijn aan het begin van het boek nog geen vrienden, maar zitten wel in hetzelfde jaar op school. Hun overeenkomst is dat ze samen met Nick, de pestkop van de school, een hut moeten delen op schoolkamp. In de hut slaapt ook een docent. Wanneer ze ‘s ochtends wakker worden, is het bed van Nick leeg en de deur niet meer op slot… Waar is Nick?

De politie denkt aan een ontvoering, maar Gracie, Olivia en Leo vermoeden dat Nick zelf is weggelopen. Voor alle drie is het belangrijk dat Nick gevonden wordt, wat er ook gebeurd is.

Je leest het verhaal afwisselend vanuit de drie hoofdpersonen, in het begin zitten er ook een aantal ondervragingen bij de politie bij. De drie klasgenoten komen steeds dichter bij elkaar. Want een voor een vertellen ze waarom ze eigenlijk willen dat Nick gevonden wordt. Ieder heeft zijn onzekerheden en door erover te praten, voelen ze zich een stuk beter. Ze worden daardoor echt vrienden.

Uiteindelijk wordt duidelijk wat er met Nick is gebeurd, maar er is nóg iets wat opgelost moet worden. Tijd voor de speurders om nog verder te speuren. Ik zal je vinden is een spannend boek waarin kinderen zelf op onderzoek gaan (en het beter doen dan de politie). Het deed me denken aan Moordgids voor lieve meisjes, maar voor een iets jongere doelgroep.

Een tijdje geleden las ik Dood of levend van Sophie McKenzie en dit boek is qua doelgroep en spanning heel vergelijkbaar, ook zou je dit kunnen lezen als je van Mel Wallis de Vries houdt.

Bedankt voor het opsturen van dit boek @uitgeverijdefontein , dat ik het boek gekregen heb, heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars