Feelgood om van te smullen

Love at first knight is een (ridder) feelgood om van te smullen!

Daisy Hastings blijft al 3 jaar thuis, in haar veilige bubbel. Samen met de rest van het gezin doen ze aan larp, ze zijn elven, ridders, ork en de buurman is een tovenaar. Ze hebben al flink geoefend voor een toernooi dat aan het einde van de zomer plaatsvindt. Maar dan komt de tweelingbroer van Daisy met een voorstel. Een zomerbaantje bij de Tower of London, helpen bij de ridderschool. Een baan die op het lijf van Daisy geschreven is, vindt haar broer Sam.

Iedereen weet Daisy te overtuigen en na flink wat overwinningen, staat Daisy klaar voor haar eerste werkdag in Tower of London. Daar ontmoet ze Teddy, een zeer chagrijnige man. Hij blijkt heel beroemd te zijn, maar daar komt Daisy een beetje laat achter.. Ze moet hem begeleiden en ondertussen ook een groep kinderen tot ridders opleiden. Even lijkt het erop dat we hier een grumpy x grumpy hebben, maar gelukkig wordt een van hen een ‘sunshine’.

Het verhaal zit vol met woordgrappen en grappige gebeurtenissen. Er zijn een aantal personages uit Falling hard for the royal guard die gedag komen zeggen, maar het draait voornamelijk om Daisy. Daisy houdt van voorspelbare situaties en moet na het werk eerst een uur ontprikkelen in bed. Want sociale situaties kosten haar erg veel energie. Toch blijft ze aangetrokken als een magneet naar Teddy. Het is heerlijk om te lezen over de chemie tussen die twee.

Het is het tweede boek van Megan Clawson, speelt zich af op dezelfde locatie, maar is prima los te lezen. Ook als je Falling hard for the royal guard wat minder leuk vond (zoals ik), kun je alsnog genieten van dit boek. Het hoofdpersonage is namelijk zo anders, maar de grapjes zijn gebleven (en de grommende brommende mannen).

Echt met heel veel plezier dit boek gelezen, een dikke aanrader voor iedereen die van grappige feelgood houdt. Maar als je van larp, ridders en/of de Tower of London houdt zit je ook goed.

Ik heb dit boek mogen lezen voor @worldofromancenl . Dat ik het boek gekregen heb, heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars