Puzzelavontuur

Op de achterkant is te lezen dat dit verhaal puzzels, avontuur en dieren bevat. En dat klopt helemaal. Mickey is vaak bezig met codes kraken, dat is haar hobby. Op een dag vindt ze dus een code in de bus en lost deze op. Op deze manier ontdekt ze een geheim genootschap. Het geheime genootschap kun je zien op de cover van het boek.

Deze spionnen hebben missies. En een van deze missies is nu dat ze een diamantroof moeten oplossen. Daar kunnen ze dit keer wel een mens bij gebruiken, dus Mickey mag proefdraaien bij het geheime genootschap. Natuurlijk loopt niet alles volgens plan, sommige leden willen zo snel mogelijk van Mickey af!

Deze middle grade is een heel fijn boek om te lezen voor kinderen vanaf 8 jaar en ouder. De vele grappige illustraties maken het een aantrekkelijk boek. Heel fijn vond ik dat niet alles mee zit met Mickey, maar ook dat ze haar problemen weer oplost. Kinderen kunnen hiervan leren. Hoewel ik me afvraag hoeveel kinderen bij een geheim genootschap zitten ;-).

Na het verhaal zitten er nog een aantal puzzels en codekrakers in het boek. Mickey en de beestachtige spionnen is een verhaal van net geen 200 pagina’s wat het ook aantrekkelijk maakt voor kinderen. Sommige kinderen schrikken weleens van de dikte van een boek. Het lettertype vind ik ook fijn om te lezen, tussen de woorden zit net even iets meer ruimte dan ik gewend ben in een boek.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars