Culinaire cosy crime

Xavier Kieffer krijgt de schrik van z'n leven als een culinair recensent dood neervalt voor het restaurant, net na het voorgerecht. De politie verdenkt Xavier natuurlijk meteen, maar hij weet zeker dat het niet aan zijn eten lag.

Snel gaat Xavier zelf op onderzoek uit, want hij heeft weinig vertrouwen in de Luxemburgse politie.. Hij vertrekt naar Parijs, gaat weer terug naar Luxemburg-stad en rijdt weer door Frankrijk, Duitsland en Zwitserland heen. Hij komt steeds meer te weten over een mysterieus nieuw ingrediënt en krijgt daarbij hulp van oude en nieuwe vrienden.

Moord aan tafel is een culinaire cosy crime, eten staan centraal. Achterin het boek staat (gelukkig) een verklarende woordenlijst met termen uit de Europese keuken.

Je leest het hele verhaal vanuit Xavier, je leert hem best goed kennen, maar toch blijft hij een mysterie. De originele serie bestaat uit 6 delen, dus ik neem aan dat we hem beter leren kennen in de volgende boeken. De andere personages blijven een beetje vlak.

De epiloog maakte het verhaal af, daarvoor zat ik nog met te veel vragen. Ben dan ook wel benieuwd of er meer mensen in het restaurant van Xavier Kieffer dood zullen gaan.

Ik kreeg dit boek als recensie exemplaar van @uitgeverijdefontein. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars