Werd steeds spannender!

Schrikkeldag van Inge Spaan is een Nederlandse thriller, maar zou zich zo in een ander Westers dorp kunnen afspelen. Het dorpse speelt een grote rol in het verhaal.

Aafke woont sinds een paar jaar in Warchem, samen met Stef. Hij komt oorspronkelijk uit het dorp. In Warchem is iets vreemds aan de hand. Elke 4 jaar op 29 februari sterft er iemand. De politie zegt dat het ongelukken zijn, de bewoners van Warchem zijn het daar niet mee eens. Zij denken dat er een seriemoordenaar actief is.

Je leest het verhaal in het heden vanuit Aafke en daarnaast is er een verhaallijn in het verleden vanuit Stef. Aafke is bedrijfsleider bij de bouwmarkt van het dorp. Op een dag wordt ze gebeld, maar aan de andere kant van de lijn blijft het stil.. De andere slachtoffers van de Schrikkelman, hadden hetzelfde.. Zou zij het volgende slachtoffer worden? Stef heeft als kind zijn ouders verloren en daarna heeft hij er alles aan gedaan om samen met zijn zusje te blijven.

Inge Spaan maakt veel mensen in het verhaal verdacht, maar als aan het einde alles duidelijk wordt, krijg je toch de neiging om terug te bladeren om te kijken of je aanwijzingen over het hoofd hebt gezien. De spanning werd geleidelijk opgebouwd en hoe dichter we bij 29 februari kwamen, hoe spannender het werd!

Schrikkeldag is een aanrader als je houdt van psychologische thrillers, thrillers zonder al te veel actie, maar wel vol geheimen. Hoewel er wel moorden in dit verhaal zitten, worden deze niet uitvoerig beschreven.

Ik heb dit boek gekregen van @harpercollins_holland , dit heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars