Girls support girls

Ugly girls is een boek over cyberpesten, geschreven voor tieners. Op de school van Tilde, Eleni en Jasmine wordt een Instagram account gemaakt: Ugly Girls. Op dit account worden (slechte) foto's van meisjes geplaatst. Eerst wordt erom gelachen, maar al snel zijn alle meisjes bang om zelf met een foto op het account te verschijnen...

Door de omstandigheden gaan Tilde, Eleni en Jasmine samenwerken en ontstaat er eigenlijk een soort detective situatie. Met z'n drieën starten ze een onderzoek om uit te zoeken wie achter het account zit.

Het verhaal begint rustig, je leert de hoofdpersonages kennen en een aantal bijpersonages worden genoemd. Door de verschillende perspectieven krijg je een breed beeld van de situatie. Hoe verder je komt in het verhaal, hoe verder de meisjes durven te gaan om de dader te ontmaskeren.

Wat mij betreft een spannende YA-detective, een boek waarbij je niet te hard hoeft na te denken (dat doen de personages voor je). Een boek dat tieners aan het denken kan zetten. Een boek waar ze van kunnen leren.

Boeken met een vergelijkbaar onderwerp zijn Woorden van glas - Pamela Sharon en Gedoe! - Kate Weston.

Bedankt @redactieploegsma voor dot exemplaar. Dat ik het boek gekregen heb, heeft mijn mening niet beïnvloed.

Meer recensies van Jufwillemijnopallstars