Miste wat diepgang

Zelf heb ik altijd al een fascinatie gehad voor de politie en justitie en een tijdje geleden zag ik dit boek liggen in de boekenhandel. Na de achterflap gelezen te hebben heb ik het boek gekocht, het overtuigde me vooral aangezien de auteur had meegedaan aan het Belgisch TV programma 'Niveau 4'.

In het boek vertelt Dennis over zijn carrière bij de politie, die hij begon bij de Rijkswacht toentertijd. Hij is werkzaam in de politiezone Brussel-West, een regio die vooral negatief in de media komt. In het boek wordt dit genuanceerd en wordt de echte situatie weergegeven.

Het was een zeer interessant en leerrijk boek, al vond ik wel dat er soms wat diepgang miste. In sommige delen werd er te vlot over bepaalde onderwerpen gegaan, onder meer de aanslagen in Brussel en hoe hij ze beleefde. Vanzelfsprekend zijn er dingen die niet verteld kunnen worden, maar soms mistte ik de details een beetje.
Al bij al een goed boek, maar mocht iets gedetailleerder of een sterke verhaallijn die we door het boek konden volgen.

Meer recensies van JustBrankoGaming