Interessant maar de spanning ontbrak

JustBrankoGaming 07 april 2023
Ik ben altijd geïnteresseerd in boeken over de oorlog, en kwam deze tegen in de boekenhandel en kon deze niet laten liggen. De cover trok mij, en zo deed de achterflap.

Het boek speelt zich af in zowel England, als in Nederland en België. Een dicht-bij-huis verhaal dus, wat altijd een pluspunt is. De gebeurtenissen zijn ook vrij waar en de informatie op zichzelf is heel goed en gedetailleerd; soms iets te gedetailleerd. Ik had het gevoel dat Robert te veel zich gefocust heeft op de inhoud, en net iets te weinig op de spanning in het boek. Ook kwamen er vrij veel technische termen in voor waardoor ik soms eens de draad kwijt was, dat samen met de vele personages waardoor ik vaak eens moest terugbladeren om mij weer te herinneren wie iedereen was.

Dit is een boek die het wij-zij-denken duidelijk weergeeft, maar wij als lezer zien het vanuit beide perspectieven. Vanuit het Engelse perspectief, en vanuit het Duitse perspectief.

In het algemeen is het boek zeer informatief, maar de spanning ontbreekt en die verdwijnt nog eens meer door de complexiteit van de verschillende begrippen en de vele namen.

Meer recensies van JustBrankoGaming