verrassend

04 juli 2017
Laten we beginnen met de cover, een paar kogelgaten en een man met een automatisch geweer in de aanslag. Dat ziet er dan voor mij uit als een zogenaamd ‘mannenboek’. Ja, ik weet het, dat mag je niet zeggen, toch zou ik dit boek niet zomaar oppakken. Het spreekt niet aan. Ik mocht dit boek lezen voor een recensie, en dan ga je dat gewoon maar doen. En wat kom je dan bedrogen uit. Het verhaal ‘Bloedbroers’ is het tweede deel van ‘Made in Sweden’. Maar heel goed als stand-alone te lezen. Je krijgt een heel goed beeld van wat zich heeft afgespeeld in deel 1. Het verhaal begint als Leo weer uit de gevangenis komt en gelijk vertrekt voor de uitvoering van een laatste overval maar ook zint op wraak. De band tussen zijn broers is voor gebroken, door wat er in deel is gebeurd, maar zou het nog te helen zijn. Op zich is het verhaal niet heel spannend, maar op de een of andere manier kruipt het onder je huid. Wil je echt weten hoe dit gaat aflopen. Of die band tussen de familie nog hersteld kan worden, of de overval lukt en de wraak op Brocks nog wordt uitgevoerd. Allemaal vragen die aan het einde van het verhaal allemaal zijn beantwoord.
De schrijfstijl is heel fijn, geen moeilijke zinsopbouw, gewoon prettig, waardoor het makkelijk is om te lezen. De hoofdstukken soms wat lang, maar met genoeg alinea’s is het boek makkelijk weg te leggen en weer op te pakken. Alles bij elkaar heb ik een verrassend leuk boek gelezen, en deze schrijver gaat zeker in de herhaling.

Meer recensies van