Heerlijk zomers met een vleugje mysterie

Juul 25 juni 2020
Al heb ik een grote voorkeur voor thrillers, een goed romantisch verhaal kan ik ook wel waarderen. En de boeken van Cristina Caboni vallen voormij echt in die catergorie. Het is altijd genieten van het verhaal. Zo ook weer met dit verhaal.

Net als Lucinda Riley maakt Cristina Caboni gebruik van verhalen in het heden en het verleden die verbonden zijn door een familieband. Het is een truukje, daar kunnen we het snel over eens zijn. Maar als het goed uitgevoerd wordt, waarom ook niet? Ik geniet er in ieder geval van.

Het huis met de spiegels zit vol met romantiek, mysterie en Italiaanse passie. Juist het mysterie maakt dat ik dit verhaal, met mijn thrillervoorkeur, met heel veel plezier heb gelezen. Het is allemaal wel behoorlijk voorspelbaar voor de lezer, maar de reis van de personages naar de ontknoping houdt je aan het boek gekluisterd.

Cristina Caboni schrijft beeldend. Je ruikt de citroenbomen, ziet de blauwe zee en voelt bijna de warme zon op je huid.

De personages zijn sympathiek. Ik denk dat iedereen wel een opa als Michele zou willen hebben.

Ga je op vakantie en hou je van een romantisch boek? Dan mag dit boek eigenlijk niet in je bagage ontbreken! Mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul