Bijzonder

Juul 12 oktober 2020
Wat een bijzonder boek! Het vertelt 2 kanten van hetzelfde verhaal. Ieder met een eigen “boek”. Als je 1 boek uit hebt krijg je de keuze of je het ware verhaal al wil lezen, of dat je eerst het andere perspectief wil lezen. En ik heb serieus getwijfeld bij die keuze. Ik wilde heel graag weten wat er echt gebeurd was. Maar de andere kant van het verhaal trok ook, wie weet zou ik daardoor tot andere inzichten komen? Ik heb uiteindelijk besloten toch de andere kant eerst te lezen.

Het zijn dus 2 verhalen over dezelfde gebeurtenissen. Geschreven vanuit het perspectief van 2 neven: Nathan en Elias. Ik las eerst het verhaal van Nathan. Ik denk dat velen die keuze zullen maken omdat die kant voelt als de “echte” voorkant.

Tijdens het lezen van de verhalen van de neven vorm je je eigen idee van wat er gebeurd is. En ik ben heel wat heen en weer gesprongen in mijn gedachten. Leuk! Ik dacht ook een aardig idee van de waarheid te hebben, maar werd toch nog verrast aan het einde. Ik hou er van!

Het achterliggende verhaal is er 1 waar ik heel boos om kan worden. Maar wat helaas ook regelmatig de werkelijkheid blijkt te zijn. Daarmee is het ook nog eens een zeer actueel boek.

Wat een gepuzzel moet het geweest zijn voor Sandra om het verhaal kloppend te krijgen! Maar ik kan mij ook voorstellen dat het erg tof is om te doen.

Het is een boek zoals ik nog niet eerder gelezen heb. Vooral door de opzet. En dat vind ik gaaf: verrast worden op meerdere vlakken. Originaliteit. Mijn oordeel: GEWELDIG ( 4,5 sterren )

Meer recensies van Juul