Revanche

KarenSteyaert 24 april 2023
Rachel investeert haar erfenis in de aankoop van een gebouw met loods, “ La Chantarelle”. Om rond te komen verhuurt ze kamers en geeft ze workshops. Haar rustige leventje wordt plots verstoord wanneer er plannen gemaakt worden om een snelweg door haar stuk grond te laten lopen.
En niet alleen dit zet even haar leven op zijn kop, ook haar dochter waar ze jaren geen contact mee had, staat plots voor de deur. En alsof dit nog niet genoeg was, duikt ook haar “verloren” broer plots op. Voldoende situaties om een spannend verhaal neer te pennen.
De boeken die Suzanna schreef rond Kamp Alpha konden mij enorm bekoren, dus mijn verwachtingen voor dit boek lagen hoog, en Suzanne wist mij ook deze keer te verrassen met haar boek.
Een verhaal waarin je van begin tot eind de spanning aanvoelt. Een spanning die er bij mij voor zorgde dat ik het op 2 dagen heb uitgelezen. Suzanna beschrijft de personages en omgeving zodanig dat je je als lezer midden in het gebeuren aanwezig voelt. Hier en daar dacht ik te weten wat er ging gebeuren, maar toch deed er zich een onverwachte wending voor. Ook de plotwending had ik niet zien aankomen. De verhaallijnen lopen mooi naast en vooral in elkaar.
Een boek met een fijne vlot lezende schrijfstijl, een boek dat voor iedere lezer toegankelijk is.
Een boek dat ik kan aanraden.
Tot de volgende Suzanna!

Meer recensies van KarenSteyaert