Gezellig, sfeervol, winters verhaal

KarinvdZee 08 december 2023
Wat een heerlijke feelgood is dit! Wanneer Carmen weer thuis komt te wonen, omdat het warenhuis waar ze werkt dicht gaat, komt haar zus Sofia met het voorstel om te helpen in de boekhandel in Edinburgh..
De twee zussen zijn duidelijk heel verschillend en Carmen ziet dit niet echt zitten. Haar succesvolle zus, die hoogzwanger is van haar vierde kind, is in de ogen van Carmen altijd belangrijker geweest dan zij. Wanneer ze het uiteindelijk toch doet, leren de zussen elkaar steeds beter kennen. Het verhaal wordt verteld vanuit beide perspectieven en als lezer krijg je van beide zussen een heel lieve, goede kant te zien. Dat de zussen niet op één lijn zitten, maakt het verhaal heel interessant. De beschrijving van het stadje Edinburgh is zo sfeervol en gezellig, dat ik er eigenlijk meteen wel heen wil. Carmen mag Mr. Mc Credie helpen in zijn boekwinkel. Een heel ouderwetse winkel, die zo vol staat met boeken dat er geen overzicht is. Carmen heeft geen idee hoe ze dit moet aanpakken, maar ze zet wel door en als ze wordt steeds enthousiaster over zowel de stad als de boekwinkel als haar eigen familie. Dat ze niet van kinderen houdt, maakt het lastig in een gezin met drie kinderen en de vierde op komst. In het boek komen verschillende personages voor die elk hun eigenaardigheden, maar vooral ook goede eigenschappen hebben. Je wordt echt meegetrokken in dit heerlijke boek! Zeker een aanrader.

Meer recensies van KarinvdZee