Onverwacht

KarinvdZee 07 april 2021
Wat een heerlijk begin van dit boek, wat ik voor de leesclub mocht lezen. Ik werd meteen meegezogen in het boek. Vanuit verschillende personages wordt steeds een hoofdstuk geschreven en langzamerhand wordt steeds meer duidelijk. Door de korte hoofdstukken en verschillende personages leest het boek fijn en vlot.
Emma, de hoofdpersoon, ontwaakt uit haar coma en ligt in het ziekenhuis. Ze kan wel denken, praten en lezen, maar bewegen lukt niet. Wat moet het lastig voor haar zijn, om je af te vragen of de reden van het ziekenhuis echt een ongeluk is, of dat er toch iets anders gebeurd is. Ergens vertrouwt ze het niet. Als lezer begrijp je al snel waarom niet en zou je graag met Emma in gesprek willen gaan. Ook maak je kennis met Hillevi, die in het begin van het boek oppast op Ines, de dochter van Emma en Kristoffer. Maar dit is niet alleen maar uit liefde en zorg... Het begin van het boek raakt me echt en al heel snel dacht ik ook te weten hoe dit verhaal af zal lopen. Dit blijkt echter totaal niet het geval. Wat een bizar einde....Wellicht komt er nog een vervolg op dit boek waarin het een en ander duidelijk wordt. Jaloezie is een vervolg op het boek Berouw, maar zeker ook te lezen als apart boek.

Meer recensies van KarinvdZee