Auto-biografie van de recent overleden Queen of Suspense

Kate 10 februari 2020
Waarschijnlijk zal je goed moeten zoeken om dit boek te pakken te krijgen. Tenzij de uitgever na het recent overlijden van Mary Higgins Clark besluit het opnieuw uit te geven. Gelukkig vond ik het in een bibliotheek.

In deze korte auto-biografie beschrijft de Queen of Suspense haar jeugd in de Bronx. Hoewel ze al vroeg begint met schrijven, zal het nog lang duren eer ze haar eerste korte verhaal verkoopt en uiteindelijk haar eerste thriller gedrukt krijgt. Ze groeit op in een warm, katholiek gezin met twee broers.

Helaas wordt Amerika getroffen door de Great Depression. Van welvarend, gaat het net als voor zoveel gezinnen bergafwaarts. Dan overlijdt onverwachts de vader. Maar moeder Higgins zit niet bij de pakken neer. Ze gaat een aantal kamers verhuren - met gebruik van keuken. Daar slaat de titel van het boek op.

Uiteindelijk zal Mary zelf in een soortgelijke situatie belanden. Maar dan is het veel gebruikelijker dat vrouwen werken. Uiteindelijk weet ze na diverse baantjes door te breken als schrijfster.

Tussen de belevenissen door, geeft de Queen of Suspense, zoals ze uiteindelijk wordt genoemd, nog een paar schrijf-adviezen voor degenen die aan het begin van hun schrijfcarrière staan.

Warm aanbevolen voor fans, maar ook voor degenen die wellicht in soortgelijke omstandigheden als alleenstaand moeder kinderen moeten opvoeden of geïnteresseerd zijn in hoe weduwen het leven het hoofd bieden.

Meer recensies van Kate